Tr7-3
Oznaczenie aktualne Tr7-3
Typ lub seria parowozu -
Szerokość toru 1435 mm
Układ osi i silników 1'D h2
Producent parowozu Maschinenbau und Bahnbedarfs AG MBA (dawniej Orenstein & Koppel), Berlin-Drewitz
Numer fabryczny 13332
Rok produkcji 1941
Kocioł oryginalny
Producent Maschinenbau und Bahnbedarfs AG MBA (dawniej Orenstein & Koppel), Berlin-Drewitz
Numer fabryczny 13332
Rok produkcji 1941
Kocioł obecny
Producent Maschinenbau und Bahnbedarfs AG MBA (dawniej Orenstein & Koppel), Berlin-Drewitz
Numer fabryczny 13332
Rok produkcji 1941
Poprzednie oznaczenia DRB: 56 4103 (od 1942 r.)
Seria i numer tendra 22D23-?
Przebieg służby
1942
DRB
1945
na inwentarz PKP
1945
MD Warszawa Wschodnia
02.1948
MD Nasielsk
17.02.1950
MD Skierniewice
23.11.1971
ZNTK Pruszków (w delegacji jako grzejka)
22.04.1972
skreślony z inwentarza (MD Skierniewice)
09.12.1972
przewieziony do Tarnowskich Gór i ponownie do Skierniewic
1990
eksponat w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie
1991
przewieziony do Jaworzyny Śląskiej
06.1998
ukończenie renowacji
Miejscowość Jaworzyna Śląska
Lokalizacja ekspozycja Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku, ul. Towarowa 4
Status eksponat
Uwagi Był to jeden z czterech parowozów zamówionych przez Tanko Coal Mining z Mandżukuo, które z powodu wybuchu wojny nie zostały odebrane i zostały przyjęte na stan kolei niemieckich.
Tender błędnie oznaczony serią 22D23.
Miasteczko Śląskie
Miasteczko Śląskie (29.04.1975 r.)
Tarnowskie Góry
Tarnowskie Góry (08.10.1975 r.)
Miasteczko Śląskie
Miasteczko Śląskie (15.05.1978 r.)
Jaworzyna Śląska
Jaworzyna Śląska (12.06.1992 r.)
Jaworzyna Śląska
Jaworzyna Śląska (6.06.1992 r.)
Jaworzyna Śląska, po odbudowie
Jaworzyna Śląska, po odbudowie (3.05.1999 r.)
Jaworzyna Śląska
Jaworzyna Śląska (9.05.2003 r.)
Jaworzyna Śląska
Jaworzyna Śląska (31.03.2007 r.)
Jaworzyna Śląska
Jaworzyna Śląska (20.08.2012 r.)
.:. copyright by Tomisław Czarnecki 2003-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone! .:.