Pt47-28
Oznaczenie aktualne brak tabliczek, numer namalowany z przodu
Typ lub seria parowozu Pt47
Szerokość toru 1435 mm
Układ osi i silników 1'D1' h2
Producent parowozu Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce, Chrzanów
Numer fabryczny 1878
Rok produkcji 1949
Kocioł oryginalny
Producent Polskie Zakłady Babcock-Zieleniewski, Sosnowiec
Numer fabryczny 12444
Rok produkcji 1948
Kocioł obecny
Producent Polskie Zakłady Babcock-Zieleniewski, Sosnowiec
Numer fabryczny 12419
Rok produkcji 1948
Poprzednie oznaczenia -
Seria i numer tendra 27D48-57
Przebieg służby
21.12.1948
MD Wrocław Gł.
01.04.1949
MD Kłodzko
15.08.1952
MD Wrocław Gł.
20.11.1952
MD Jelenia Góra
01.01.1955
MD Wrocław Gł.
28.09.1972
MD Kłodzko
02.1987
wycofany z eksploatacji
04.1990
MD Kłodzko po naprawie głównej w ZNTK Piła
1993
MD Jaworzyna Śląska
01.10.2000
skreślony z inwentarza
18.06.2001
przewieziony do warsztatów w Gnieźnie
03.09.2005
przewieziony do Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku w Jaworzynie Śląskiej
Miejscowość Jaworzyna Śląska
Lokalizacja ekspozycja Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku, ul. Towarowa 4
Status eksponat
Uwagi Parowóz wyposażony w stoker. Obecnie posiada tender 27D48-57 od Pt47-65, zamieniony w Gnieźnie w 2003 r.
Jaworzyna Śląska
Jaworzyna Śląska (_.05.1983 r.)
Ścinawka Średnia
Ścinawka Średnia (17.08.1984 r.)
Warszawa Odolany
Warszawa Odolany (21.06.1990 r.)
Wrocław
Wrocław (22.05.1992 r.)
Kłodzko
Kłodzko (2.10.1993 r.)
Jaworzyna Śląska
Jaworzyna Śląska (28.06.1997 r.)
Gniezno
Gniezno (15.12.2004 r.)
Jaworzyna Śląska
Jaworzyna Śląska (31.03.2007 r.)
Jaworzyna Śląska
Jaworzyna Śląska (20.08.2012 r.)
.:. copyright by Tomisław Czarnecki 2003-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone! .:.