Ol49-111
Oznaczenie aktualne Ol49-111
Typ lub seria parowozu Ol49
Szerokość toru 1435 mm
Układ osi i silników 1'C1' h2
Producent parowozu Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego, Chrzanów
Numer fabryczny 4073
Rok produkcji 1954
Kocioł oryginalny
Producent Sosnowieckie Zakłady Budowy Kotłów
Numer fabryczny 13947
Rok produkcji 1954
Kocioł obecny
Producent Zakłady Budowy Urządzeń Kotlarsko-Mechanicznych, Zakład nr 1, Sosnowiec
Numer fabryczny 13008
Rok produkcji 1951
Poprzednie oznaczenia -
Seria i numer tendra aktualnie nie posiada
Przebieg służby
06.01.1955
MD Poznań Gł. Osobowa
04.1965
MD Poznań Gł. Towarowa
30.08.1965
MD Olsztyn
03.06.1972
MD Sierpc
02.1991
wycofany z eksploatacji
01.1994
przekazany do Skansenu w Jaworzynie Śląskiej po naprawie w ZNTK Piła
30.04.2000
wypożyczony do Wolsztyna
16.11.2001
przekazany na stałe do Wolsztyna
27.10.2004
przewieziony do Gniezna na naprawę główną
10.11.2005
powrót do Wolsztyna po naprawie głównej
30.10.2007
przewieziony do Leszna, gdzie rozpoczęto naprawę rozbierając parowóz na części pierwsze. Prace zostały jednak przerwane.
Miejscowość Leszno
Lokalizacja lokomotywownia PKP Cargo
Status wrak
Uwagi Parowóz został w 1965 r. przystosowany do opalania mazutem. W latach 70-tych przebudowano go z powrotem na tradycyjne opalanie węglem.
Toruń Miasto, pociąg z Sierpca
Toruń Miasto, pociąg z Sierpca (3.10.1987 r.)
Sierpc
Sierpc (5.06.1991 r.)
Wolsztyn
Wolsztyn (3.10.2000 r.)
Poznań Główny
Poznań Główny (2.02.2002 r.)
Poznań Główny
Poznań Główny (2.02.2002 r.)
Wolsztyn
Wolsztyn (3.11.2002 r.)
Wolsztyn
Wolsztyn (13.03.2003 r.)
Wolsztyn
Wolsztyn (31.03.2007 r.)
Leszno
Leszno (22.02.2014 r.)
Leszno
Leszno (09.03.2014 r.)
.:. copyright by Tomisław Czarnecki 2003-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone! .:.