Ok1-112
Oznaczenie aktualne Ok1-112
Typ lub seria parowozu P8 (KPEV)
Szerokość toru 1435 mm
Układ osi i silników 2'C h2
Producent parowozu Borsig Lokomotiv-Werke GmbH, Berlin
Numer fabryczny 9076
Rok produkcji 1915
Kocioł oryginalny
Producent Borsig Lokomotiv-Werke GmbH, Berlin
Numer fabryczny 9076
Rok produkcji 1915
Kocioł obecny
Producent Maschinenbau A.G. Humboldt, Kalk
Numer fabryczny 1271
Rok produkcji 1917
Poprzednie oznaczenia KPEV: Altona 2425
DRB: 38 1698 (od 1925 r.)
Seria i numer tendra 22D2-154
Przebieg służby
1915
KPEV
1920
DRB
1945
na inwentarz PKP
09.12.1949
brak danych
01.02.1950
MD Toruń
15.03.1962
MD Gdynia Grabówek
22.03.1967
MD Toruń Kluczyki
08.1968
w MD Malbork
09.1968
w MD Gdynia Grabówek
01.1970
MD Toruń Kluczyki
10.1970
MD Malbork
05.1972
w MD Malbork
10.1976
MD Iłowo
01.1977
MD Olsztyn
05.1977
MD Malbork
12.09.1977
skreślony z inwentarza (MD Malbork) i sprzedany do Wytwórni Płyt Gipsowych w Świeciu (pracował jako grzejka do 1986 r.)
14.02.1995
przewieziony do MD Zajączkowo Tczewskie
Miejscowość Kościerzyna
Lokalizacja ekspozycja Skansenu Parowozownia Kościerzyna, ul. Towarowa 7
Status eksponat
Uwagi
Gdańsk Stocznia
Gdańsk Stocznia (23.03.1974 r.)
Świecie
Świecie (_.07.1987 r.)
Świecie
Świecie (_.07.1987 r.)
Świecie
Świecie (27.11.1987 r.)
Kościerzyna
Kościerzyna (9.05.1997 r.)
Kościerzyna
Kościerzyna (28.08.1999 r.)
Kościerzyna
Kościerzyna (5.08.2007 r.)
.:. copyright by Tomisław Czarnecki 2003-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone! .:.